
Coraz więcej Visty i Mac OS X-a
23 lipca 2009, 16:28Forrester Research informuje, że udział Windows Visty w rynku korporacyjnych desktopów wynosi obecnie 11,9%. Przed dziewięcioma miesiącami do tego systemu należało 7,3% rynku.

Problem z toaletą
20 lipca 2009, 09:15Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (MSK), która jest teraz domem dla 13 astronautów, zepsuła się główna toaleta. Jeśli nie uda się jej naprawić, NASA zapowiada powrót do rozwiązania z czasów Apolla – woreczków na mocz...Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (MSK), która jest teraz domem dla 13 astronautów, zepsuła się główna toaleta. Jeśli nie uda się jej naprawić, NASA zapowiada powrót do rozwiązania z czasów Apolla – woreczków na mocz...

Microsoft wie o dziurze od 18 miesięcy
10 lipca 2009, 11:18Microsoft przyznał, że od półtora roku wiedział o skrajnie krytycznej luce, o której świat dowiedział się przed kilkoma dniami. Wyjątkowo niebezpieczna dziura pozwala na zaatakowanie komputerów z systemami Windows XP i Windows Server 2003, na których zainstalowano Internet Explorera 6 lub 7.

Mniej polskich superkomputerów
23 czerwca 2009, 11:26Opublikowaną właśnie 33. lista najpotężniejszych superkomputerów świata rozpoczyna, podobnie jak w październiku 2008, Roadrunner. Ten wybudowany przez IBM-a komputer jest pierwszą maszyną w historii, której wydajność przekroczyła barierę petaflopsa (1,105 PFlops).

Wielki Zderzacz Hadronów nie wystartuje we wrześniu
23 czerwca 2009, 10:16Ponowne uruchomienie Wielkiego Zderzacza Hadronów zostało po raz kolejny przełożone. Urządzenie zostało wyłączone po awarii, do której doszło 19 września 2008 roku.

"Złodzieje kliknięć" pozwani przez Microsoft
16 czerwca 2009, 15:44Po rocznym śledztwie Microsoft złożył pierwszą w swojej historii skargę dotyczącą tzw. defraudacji kliknięć. Mechanizm ten polega na generowaniu fałszywych kliknięć na reklamy.

400 kilometrów na bateriach
8 czerwca 2009, 15:09Chińska firma Zhong Tai pokazała samochód elektryczny, który jest w stanie pokonać odległość 400 kilometrów na pojedynczym ładowaniu baterii. Pojazd Zotye 2008 to przerobiony mini-SUV Daihatsu Terios, w którym silnik spalinowy zastąpiono elektrycznym.

Grzywna nie wpłynie na plany Intela
28 maja 2009, 11:39Intel oświadczył, że rekordowo wysoka grzywna, jaką na koncern nałożyła Komisja Europejska, nie spowoduje zmiany wcześniej ogłoszonych planów. Firma nie ma zamiaru ani rezygnować z zaplanowanych inwestycji, ani wstrzymać wypłaty dywidendy.

Pozew o Duke Nukem Forever
18 maja 2009, 09:44Firma Take-Two Interactive pozwała do sądu firmę 3D Realms, która niedawno ogłosiła bankructwo. Powodem sporu jest gra Duke Nukem Forever, którą Apogee Software miało wyprodukować dla Take-Two Interactive.

Stawiają na wirtualne serwery
15 maja 2009, 11:48Z badań IDC wynika, że po raz pierwszy w historii liczba zakupionych maszyn wirtualnych była większa od liczby kupionych serwerów fizycznych. W roku 2008 liczba sprzedanych serwerów wirtualnych wzrosła o 26,5%, do 2 milionów sztuk.